Notice: The called constructor method for WP_Widget in HynoTech\DropboxFolderShare\Widget is deprecated since version 4.3.0! Use
__construct()
instead. in /home/stefan/filadelfiasibiu.ro/wp-includes/functions.php on line 3924
Taina Veacurilor – Biserica Crestina Filadelfia Sibiu

Taina Veacurilor

Iata mai jos o posibila abordare a textelor inspirate ale Sfintelor Scripturi si mai ales ale Noului Testament al Domnului Nostru Isus Hristos.
Intai, o impartire a cartilor Noului Testament, dupa cum urmeaza:

a. Evangheliile, in care, in general, se prezinta Informatia Istorica.

Luca 1:1-4  “Fiindca multi s-au apucat sa alcatuiasca o istorie amanuntita despre lucrurile care s-au petrecut printre noi, dupa  cum ni le-au incredintat cei ce le-au vazut cu ochii lor de la inceput si au ajuns slujitori ai Cuvantului, am gasit si eu cu cale, prea alesule Teofile, dupa ce am facut cercetari cu de-amanuntul asupra tuturor acestor lucruri de la obarsia lor, sa ti le scriu in sir unele dupa altele, ca sa poti cunoaste astfel temeinicia invataturilor pe care le-ai primit prin viu grai.”

Fapte 1:1-2, Teofile, in cea dintai carte a mea am vorbit despre tot ce a inceput Isus sa faca si sa invete pe oameni, de la inceput pana in ziua in care S-a inaltat la cer, dupa ce, prin Duhul Sfant, daduse poruncile Sale apostolilor, pe care-i alesese. 

b. Faptele Apostolilor, care intaresc Informatia prin argumentare faptica.Fapte 1:3-8, Dupa patima Lui li S-a infatisat viu prin multe dovezi, aratandu-li-Se deseori timp de patruzeci de zile si vorbind cu ei despre lucrurile privitoare la Imparatia lui Dumnezeu. Pe cand Se afla cu ei, le-a 
 poruncit sa nu se departeze de Ierusalim, ci sa astepte acolo fagaduinta Tatalui, “pe care,” le-a zis El, “ati auzit-o de la Mine. Caci Ioan a botezat cu apa, dar voi, nu dupa multe zile, veti fi botezati cu Duhul Sfant.” Deci apostolii, pe cand erau stransi laolalta, L-au intrebat: “Doamne, in vremea aceasta ai de gand sa asezi din nou Imparatia lui Israel?” El le-a raspuns: “Nu este treaba voastra sa stiti vremurile sau soroacele; pe acestea Tatal le-a pastrat sub stapanirea Sa. Ci voi veti primi o putere, cand se va cobori Duhul Sfant peste voi si-Mi veti fi martori in Ierusalim, in toata Iudea, in Samaria si pana la marginile pamantului.

c. Epistolele, care explica Informatia prin inspiratie si implicatia practica a acesteia.Fil. 3:1, Mie nu-mi este greu sa va scriu mereu aceleasi lucruri, iar voua va este de folos.

2 Pet. 3:1-2, Prea iubitilor, aceasta este a doua epistola pe care v-o scriu. In amandoua caut sa va trezesc mintea sanatoasa prin instiintari, ca sa va fac sa va aduceti aminte de lucrurile vestite mai dinainte de sfintii prooroci si de porunca Domnului si Mantuitorului nostru, data prin apostolii vostri.

vs. 13-18, Dar noi, dupa fagaduinta Lui, asteptam ceruri noi si un pamant nou, in care va locui dreptatea. De aceea, prea iubitilor, fiindca asteptati 
 aceste lucruri, siliti-va sa fiti gasiti inaintea Lui fara prihana, fara vina si in pace. Sa credeti ca indelunga rabdare a Domnului nostru este mantuire, cum v-a scris si prea iubitul nostru frate Pavel, dupa intelepciunea data lui, ca si in toate epistolele lui, cand vorbeste despre lucrurile acestea. In ele sunt unele lucruri greu de inteles, pe care cei nestiutori si nestatornici le rastalmacesc ca si pe celelalte Scripturi, spre pierzarea lor. Voi deci, prea iubitilor, stiind mai dinainte aceste lucruri, paziti-va ca nu cumva sa va lasati tarati de ratacirea acestor nelegiuiti si sa va pierdeti taria; ci cresteti in harul si in cunostinta Domnului si Mantuitorului nostru Isus Hristos. A Lui sa fie slava, acum si in ziua vesniciei. Amin. 

d. Apocalipsa, care incheie Istoria prezenta si descopera adevarata si singura Istorie care ramane, Istoria Mantuirii. 

  Apoc. 21:1, Apoi am vazut un cer nou si un pamant nou; pentru ca cerul si pamantul dintai pierisera si marea nu mai era.

 Din aceasta perspectiva, sa observam o combinatie interesanta de carti si cifre:

1. Evangheliile: Ioan 3:16, Informatia privitoare la Mantuire, Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica.

2. Faptele Apostolilor 3:16, Argumentarea faptica a credintei,”Prin credinta in Numele lui Isus a intarit Numele Lui pe omul acesta, pe care-l vedeti si-l cunoasteti; credinta in El a dat omului acestuia o tamaduire deplina, cum vedeti cu totii.” 

3. Epistolele: 1 Ioan 3:16, Implicatia practica a credintei. Noi am cunoscut dragostea Lui prin aceea ca El Si-a dat viata pentru noi; si noi deci trebuie sa ne dam viata pentru frati.

4. Apocalipsa: 3:16, Incheierea Istoriei profane (Judecarea si Condamnarea); Dar, fiindca esti caldicel, am sa te vars din gura Mea. 

CONCLUZIE. 1 Tim. 3:16, Intruparea Cuvantului in Istorie, sau Taina Evlaviei (sau a Integritatii = a Intregului). Si fara indoiala, mare este taina evlaviei…”Celce a fost aratat in trup, a fost dovedit neprihanit in Duhul, a fost vazut de ingeri, a fost propovaduit printre Neamuri, a fost crezut in lume, a fost inaltat in slava.”

INCHEIERE. Col.1:26-29, Descoperirea Tainei lui Dumnezeu prin Propovaduirea Evangheliei Mantuirii.

Vreau sa zic: taina tinuta ascunsa din vesnicii si in toate veacurile, dar descoperita acum sfintilor Lui, carora Dumnezeu a voit sa le faca cunoscut care este bogatia slavei tainei acesteia intre Neamuri si anume: Hristos in voi, nadejdea slavei. Pe El Il propovaduim noi si sfatuim pe orice om si invatam pe orice om in toata intelepciunea, ca sa infatisam pe orice om, desavarsit in Hristos Isus. Iata la ce lucrez eu si ma lupt dupa lucrarea puterii Lui, care lucreaza cu tarie in mine. 

EPILOG. Patru evanghelisti, diferiti unul de celalalt, care scriu patru evanghelii, de asemenea diferite in ce priveste abordarea, redactarea, cronologia si destinatarii, dar unitare in ceea ce priveste mesajul, adica Hristos; patru categorii de scrieri ale Canonului Noului Testament si, in final, patru pasaje, identice ca referinta (3:16), dar diferite ca semnificatie, toate patru impreuna determinand o singura Concluzie, si care, inevitabil este tot 3:16.

Corneliu Marcu.
Decembrie 2008